DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
S703_set010_Marve.pdf  
[Settingbeschreibung] 115.94 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S703_trans020_Marve.pdf  
[Transkript] 346.62 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S703_trans021_Marve.pdf  
[Transkript] 296.00 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Elterngespräch (S703_aud010)

KeywordsElterngespräch; Kindertagesstätte; Kindergartenkind; Eltern; Pädagoge; Entwicklungsprozess; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Inklusion; Übergang Vorschulstufe - Primarstufe; Kooperation; Sonderpädagogik

Die beiden Elterngespräche zu Marve fanden am 07.06.2019 und am 19.2.2020 gemeinsam mit den Eltern und einer pädagogischen Fachkraft statt. Beim ersten Gespräch war Marve ca. 3 Jahre alt. Es wurden die Entwicklungsprozesse von Marve während des Kindergartenalltags sowie die bevorstehende Übergangsphase besprochen. Dabei wurde von der Projektmitarbeiterin nicht aktiv in das Gespräch eingegriffen. (DIPF/sp)...    more

Die beiden Elterngespräche zu Marve fanden am 07.06.2019 und am 19.2.2020 gemeinsam mit den Eltern und einer pädagogischen Fachkraft statt. Beim ersten Gespräch war Marve ca. 3 Jahre alt. Es wurden die Entwicklungsprozesse von Marve während des Kindergartenalltags sowie die bevorstehende Übergangsphase besprochen. Dabei wurde von der Projektmitarbeiterin nicht aktiv in das Gespräch eingegriffen. (DIPF/sp)    less

StudyBeikE - Begleitung von inklusiven Übergangsprozessen in Elterngesprächen. Eine qualitative Längsschnittuntersuchung.

Data CollectionIn situ survey (data): BeikE

Type of recordingAudiographie

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingGermany

Sampled Universe Parents (2); Erzieher (1)
Details: Vater; Mutter; Erzieherin

Language(s)German

Notes to the recordNeben den beiden Elterngesprächen wird eine Settingbeschreibung bereitgestellt.

Use restrictionsDie Transkripte der Audiographien sowie die Settingbeschreibungen sind nur für registrierte Nutzer und nach zusätzlicher Antragstellung zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2024-04-11

Downloads und Links
S703_set010_Marve.pdf  
[Settingbeschreibung] 115.94 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S703_trans020_Marve.pdf  
[Transkript] 346.62 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
S703_trans021_Marve.pdf  
[Transkript] 296.00 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education