DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
26200501L2.avi  
[Video] 507.95 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501S2.avi  
[Video] 606.35 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 43.13 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 71.53 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501-2-Rating.pdf  
[Rating] 211.48 kB Details
26200501-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 236.25 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:210
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (26200501-2)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Auslandsaufenthalt; Beruf; Interkultureller Vergleich; Verhalten; Frage- und Antwortspiel; Lautes Lesen

Diese Stunde beschäftigt sich mit länderspezifischen Verhaltensweisen und kulturellen Besonderheiten, die beim Leben und Arbeiten im Ausland beachtet werden sollten. Dazu hat die Lehrerin themenbezogene Fragen und Antworten auf Kärtchen geschrieben und im Vorfeld der Stunde an die Schüler verteilt. Diese lesen die Schüler abwechselnd vor. Dabei umschreibt die Lehrerin nochmals das Vorgelesene, zum Teil ...    more

Diese Stunde beschäftigt sich mit länderspezifischen Verhaltensweisen und kulturellen Besonderheiten, die beim Leben und Arbeiten im Ausland beachtet werden sollten. Dazu hat die Lehrerin themenbezogene Fragen und Antworten auf Kärtchen geschrieben und im Vorfeld der Stunde an die Schüler verteilt. Diese lesen die Schüler abwechselnd vor. Dabei umschreibt die Lehrerin nochmals das Vorgelesene, zum Teil auch in der Muttersprache. Als nächsten Schritt sollen die Schüler die drei für sie relevantesten Fakten in ihr Heft schreiben. Anschließend lesen einige aufgerufene Schüler ihren wichtigsten Punkt vor. Bis Stundenende bespricht die Lehrerin die Hausaufgabe. (DIPF/nj)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:210

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingSaxony-Anhalt; Germany

School type und Students gradeSekundarschule; 09. Schuljahr

Social arrangementUnterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicLandeskunde; Interkulturelle Bildung

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (12)
Details: Lehrerin

Teaching resourcesPresentation medium
Text material

Language(s)German; English

Notes to the recordZweite Stunde einer Doppelstunde; erste Stunde ebenfalls aufgezeichnet.

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (26200501-1)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
26200501L2.avi  
[Video] 507.95 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501S2.avi  
[Video] 606.35 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 43.13 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 71.53 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200501-2-Rating.pdf  
[Rating] 211.48 kB Details
26200501-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 236.25 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:210
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education