DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching
Downloads und Links
P-1222-Interv.mp3  
[Audio] 183.89 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
P-1222-Transkr-Interv.pdf  
[Transkript] 76.53 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
P-1222-Transkr-Interv_anonym.pdf  
[Transkript] 261.24 kB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.
Project/Study Data Collection Recording unit

Lehrerinterview Pythagoras (A18-P-1222-Interv)

KeywordsMathematikunterricht; Schuljahr 09; Pythagoräischer Lehrsatz; Lehrer; Interview; Unterricht; Reflexion (Phil); Subjektive Theorie; Einstellung (Psy)

Die Audioaufnahme bezieht sich auf drei im Vorfeld stattgefundene und zusammenhängende Unterrichtslektionen zum Thema „Einführung in die Satzgruppe des Pythagoras“ und behandelt in diesem Zusammenhang die unterrichtsleitenden Überlegungen der Lehrperson. In dem zeitnah nach der letzten Lektion stattfindenden Leitfadeninterview reflektiert und bewertet die Lehrperson das vorangegangene Unterrichtsgesc...    more

Die Audioaufnahme bezieht sich auf drei im Vorfeld stattgefundene und zusammenhängende Unterrichtslektionen zum Thema „Einführung in die Satzgruppe des Pythagoras“ und behandelt in diesem Zusammenhang die unterrichtsleitenden Überlegungen der Lehrperson. In dem zeitnah nach der letzten Lektion stattfindenden Leitfadeninterview reflektiert und bewertet die Lehrperson das vorangegangene Unterrichtsgeschehen und geht auch auf ungeplante Unterrichtssituationen ein.    less

StudyPythagoras - Videogestützte Unterrichtsstudie

Data CollectionInterview (data): Pythagoras

Type of recordingLehrerinterview

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingDeutschland

School type und Students gradeUnbekannt; 09. Schuljahr

Subject taughtMathematik

TopicGeometrie

Sampled UniverseLehrkraft

Language(s)German

Notes to the recordDie Lektionen des Unterrichtsmoduls "Satzgruppe des Pythagoras", auf welches sich das Interview bezieht, sind ebenfalls aufgezeichnet. Ebenso sind die Lektionen des Unterrichtmoduls "Textaufgaben" derselben Klasse und derselben Lehrperson aufgezeichnet sowie dazugehörige Tutorsitzungen und Interviews mit der Lehrkraft.

Related recordsSatzgruppe des Pythagoras (A18-P-1222-Lek1); Satzgruppe des Pythagoras (A18-P-1222-Lek2); Satzgruppe des Pythagoras (A18-P-1222-Lek3); Textaufgaben (A18-T-1222-Lek1); Textaufgaben (A18-T-1222-Lek2); Tutorsitzung Textaufgabe 1:4 (A18-T-1222-Tutor-1-4); Tutorsitzung Textaufgabe 1:1 (A18-T-1222-Tutor-1-1)

Use restrictionsDie Audiodatei und das nicht anonymisierte Transkript sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Das anonymisierte Transkript ist nach der Registrierung einsehbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-06-12

Downloads und Links
P-1222-Interv.mp3  
[Audio] 183.89 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
P-1222-Transkr-Interv.pdf  
[Transkript] 76.53 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
P-1222-Transkr-Interv_anonym.pdf  
[Transkript] 261.24 kB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education