Skala: Career aspiration (Broad science aspiration)
KonstruktzuordnungLern- und leistungsbezogene Einstellungen
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience career/Career aspiration/
UrsprungÜbernommene Skala
QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2006 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2006.htm] , Paris: OECD Publishing
Zitationsiehe Quelle
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextHow much do you agree with the statement below?
Please select one response.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
I would like to study [broad science] after [secondary school]. | 2.58 | 1.01 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Strongly Agree |
2 | Agree |
3 | Disagree |
4 | Strongly disagree |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)