DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Reason of [early childhood educational development] arrangement choice

KonstruktzuordnungBildungsbiografie, Lerngelegenheiten

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational pathways in early childhood/Prior to school entry/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Reason of [early childhood educational development] arrangement choice - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeParent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease tick only one box.

Items der Skala

Item-Formulierung
What was the most important reason why your child attended an [early childhood educational development arrangement]?

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Attendance was mandatory.
2We/I could not care for the child (e. g. work, illness).
3We/I wanted additional learning stimulation for the child (e. g., social, academic).
4Most other children attended a [ supervision and care arrangement].

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation