DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Openness for Problem Solving

KonstruktzuordnungLern- und leistungsbezogene Einstellungen

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieStudent Atttidudes, Preferences and Self-related beliefs

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Einleitender TextHow well does each of the following statements below describe you?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I can handle a lot of information. 2.481.02--
I am quick to understand things. 2.351.00--
I seek explanations for things. 2.201.01--
I can easily link facts together. 2.321.02--
I like to solve complex problems. 2.811.27--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Very much like me
2Mostly like me
3Somewhat like me
4Not much like me
5Not at all like me

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation