DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Type of collaborative activities

KonstruktzuordnungEinsatz und Variation verschiedener Unterrichtsmethoden

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieStudent dispositions related to collaborative problem solving/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Type of collaborative activities - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextHow often do you use the following types of collaboration during students´ team collaboration activities?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-Formulierung
Members of groups work according to specialisation of each member
Members of groups work on a collective outcome
Group members receive different information (resource interdependence)
Group members are assigned different roles (role interdependence)

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Sometimes
3Often
4Always or almost always

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation