DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Use of feedback to guide learning

KonstruktzuordnungFachliche Unterstützung / individuelle Förderung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieStudent assessment/Use/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Use of feedback to guide learning - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items6

Einleitender TextHow do you respond to the teacher’s feedback for this [school science] course?
Please select one response in each row.
Remember to answer this question in reference to the [school science] course you indicated earlier.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I put more effort into my work. 2.700.86--
I change my learning strategies. 2.270.87--
I focus on my weaknesses. 2.620.89--
I practise specific kinds of tasks that I would like to improve. 2.600.92--
I prepare better for lessons. 2.530.92--
I focus on preparing for written tests. 2.860.92--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Sometimes
3Often
4Always or almost always

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 19 - Assessment and Evaluation in Educational Contexts (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation