DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Sprachgebrauch bei der familiären Leseförderung im Grundschulalter

Related constructMigrationshintergrund

Theoretical allocation in original studyFörderung des Kindes im Kleinkind- und Grundschulalter

OriginScale taken over from

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupEltern

Time Period of Data Collection2009

NotesDiese Frage bezieht sich auf die Skala "Familiäre Leseförderung im Grundschulalter".

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Welche Sprache wurde bei den meisten der in Frage 3 aufgeführten Aktivitäten verwendet?

Response category

ValueMeaning
1deutsch
2andere Sprache

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2009)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): PISA 2009



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education