DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Standardisierte/ zentrale Tests

Related constructEinsatz und Variation verschiedener Unterrichtsmethoden, Leistungsbeurteilung / Diagnostische Kompetenz

Theoretical allocation in original studykeine Zuordnung

OriginScale taken over from

SourceBrown, Gavin T.L.: Teachers’ conceptions of assessment implications for policy and professional development, In: Assessment in Education (11(3)) S. 301-318 , Philadelphia: Taylor & Francis 2004 , ISBN: 1465-329X0969-594X

CitationSee source

Theoretical background--

Subject-specificMathematik

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2005

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
------40

IntroductionEinige der folgenden Praktiken/ Methoden verwenden Sie sicherlich
in Ihrem Matheunterricht der teilnehmenden neunten Klasse.
Wir würden gerne wissen, wie häufig Sie die Methoden, die Sie
verwenden, zur Leistungserfassung der Schüler/innen einsetzen.

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Standardisierte/ zentrale Tests 1.000.75--

Response category

ValueMeaning
0nie
1manchmal
2häufig
3immer

Übergeordente SkalaAssessment Formen

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Co²CA



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education