Skala: Days required to Professional development
KonstruktzuordnungMaßnahmen der Qualitätsentwicklung
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher qualification/Professional development/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Days required to Professional development - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppePrincipal
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextPlease move the slider to the appropriate number of days. If teachers are not required to take part in professional development activities, please select “0” (zero).
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
For how many days within a school year is a teacher in your school required to take part in professional development activities? | 7.90 | 8.92 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
0 | 0 |
1 | 40 days or more |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)