DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Achievement pressure by teachers

KonstruktzuordnungWahrnehmung der Schule als Lernort

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieSchool climate:Interpersonal relations, trust, expectations

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2000 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2000.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextHow often do these things happen in your school lessons?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
The teacher wants students to work hard. 3.220.83--
The teacher tells students that they can do better. 2.900.87--
The teacher does not like it when students deliver [careless] work. 2.940.91--
Students have to learn a lot. 3.090.83--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never
2Some lessons
3Most lessons
4Every lesson

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation