Skala: Achievement pressure by teachers
KonstruktzuordnungWahrnehmung der Schule als Lernort
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieSchool climate:Interpersonal relations, trust, expectations
UrsprungÜbernommene Skala
QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2000 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2000.htm] , Paris: OECD Publishing
Zitationsiehe Quelle
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items4
Einleitender TextHow often do these things happen in your school lessons?
Please select one response in each row.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
The teacher wants students to work hard. | 3.22 | 0.83 | -- |
The teacher tells students that they can do better. | 2.90 | 0.87 | -- |
The teacher does not like it when students deliver [careless] work. | 2.94 | 0.91 | -- |
Students have to learn a lot. | 3.09 | 0.83 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Never |
2 | Some lessons |
3 | Most lessons |
4 | Every lesson |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)