DE | EN
Search Study search Study details
Overview

Research data

DOI: 10.7477/1171:414
[Rating manual]

Scaffolding von Lernprozessen im Berufsschulunterricht

Gegenstand des Projekts SCALE-B sind Scaffolding-Prozesse. Scaffolding ist eine Form adaptiver Lernunterstützung und zielt auf eigenständiges und verständnisorientiertes Lernen im Sinne konstruktivistischer Lerntheorien. Im Fokus stehen dabei unterrichtliche Interaktionen zwischen Lehrenden und Lernenden.

Research designObservational Design
Cross-section

Collection modeContent Coding

Geographic coverageGermany (Hesse)

Population Students; Teachers

SamplingNon-probability sample

Project- and study-related publications (selection)Herbert, B., Hermkes, R., Heuer-Kinscher, M., & Minnameier, G. (2023). Systematische Erfassung und Evaluation von Macro-Scaffolding im Berufsschulunterricht. In K. Kögler, H.-H. Kremer & V. Herkner (Hrsg.), Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2023 (S. 165–180). Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84742719

Hermkes, R., Minnameier, G. & Heuer-Kinscher, M. (2022). A Processual Perspective on Whole-Class- Scaffolding in Business Education. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 9(2), 216–238. https://doi.org/10.13152/IJRVET.9.2.4

Searching for publications in the German Education Portal

Overview

Research data

DOI: 10.7477/1171:414
[Rating manual]



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education