DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Days required to Professional development

KonstruktzuordnungMaßnahmen der Qualitätsentwicklung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher qualification/Professional development/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Days required to Professional development - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease move the slider to the appropriate number of days. If teachers are not required to take part in professional development activities, please select “0” (zero).

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
For how many days within a school year is a teacher in your school required to take part in professional development activities? 7.908.92--

Antwortkategorie

WertBedeutung
00
140 days or more

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation