DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Professional Development Policy (1/4) - 2

KonstruktzuordnungMaßnahmen der Qualitätsentwicklung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher qualification/Professional development/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Professional Development Policy (1/4) - 2 - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items6

Einleitender TextDoes your [formal school policy] concerning professional development activities include the following topics?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Obligation to participate in professional development activities 0.820.39--
Use of working time 0.670.47--
Release from teaching responsibilities 0.440.50--
Remuneration and reimbursement 0.440.50--
Contents of professional development activities 0.740.44--
Provision of resources (e.g. rooms, materials, staff) 0.720.45--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation