DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Disciplinary Climate School lessons

KonstruktzuordnungLernklima

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience teaching and learning practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.862.860.6624634

Einleitender TextHow often do these things happen in your school?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Students don’t listen to what the teacher says. 2.690.780.66
There is noise and disorder. 2.710.800.71
The teacher has to wait a long time for students to quiet down. 2.860.840.72
Students cannot work well. 3.050.800.66
Students don’t start working for a long time after the lesson begins. 2.980.860.66

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Every lesson
2Most lessons
3Some lessons
4Never or hardly ever

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation