DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Disciplinary Climate one school science course’s lessons

KonstruktzuordnungLernklima

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience teaching and learning practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.873.000.7221906

Einleitender TextHow often do these things happen in this [school science] course?
Please select all that apply in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Students don’t listen to what the teacher says. 2.890.870.69
There is noise and disorder. 2.870.890.74
The teacher has to wait a long time for students to quiet down. 3.020.900.73
Students cannot work well. 3.130.850.66
Students don’t start working for a long time after the lesson begins. 3.090.910.67

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Every lesson
2Most lessons
3Some lessons
4Never or hardly ever

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation