DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Teacher support – Version A

KonstruktzuordnungLernklima

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience teaching and learning practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.883.030.7838683

Einleitender TextHow often do these things happen in your [school science] lessons?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
The teacher shows an interest in every student’s learning. 2.040.960.67
The teacher gives extra help when students need it. 1.950.920.74
The teacher helps students with their learning. 1.910.940.75
The teacher continues teaching until the students understand. 1.970.970.73
The teacher gives students an opportunity to express opinions. 1.990.960.69

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Every lesson
2Most lessons
3Some lessons
4Never or hardly ever

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation