DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Science teacher’s instruction (formative assessment)

KonstruktzuordnungKlarheit und Strukturiertheit, Lernklima

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience teaching and learning practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.802.920.7521804

Einleitender TextHow often do these things happen in your [school science] lessons?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
The teacher sets clear goals for our learning. 2.090.930.60
The teacher asks questions to check whether we have understood what was taught. 1.930.890.66
At the beginning of a lesson, the teacher presents a short summary of the previous lesson. 2.351.020.59
The teacher tells us what we have to learn. 1.960.930.61

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Every lesson
2Most lessons
3Some lessons
4Never or hardly ever

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation