DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Student information on science careers

KonstruktzuordnungLern- und leistungsbezogene Einstellungen

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience Career

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2006 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2006.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextHow informed are you about these topics?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
[Science-related careers] that are available in the job market 2.400.86--
Where to find information about [science-related careers] 2.400.85--
The steps students need to take if they want a [science-related career] 2.400.87--
Employers or companies that hire people to work in [science-related careers] 2.540.88--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Very well informed
2Fairly informed
3Not well informed
4Not informed at all

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation