Skala: Repeating grades
KonstruktzuordnungBildungsbiografie
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational pathways in early childhood/After school entry/
UrsprungÜbernommene Skala
QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing
Zitationsiehe Quelle
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items3
Einleitender TextHave you ever repeated a [grade]?
Please select one response in each row.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
At [ISCED 1] | 1.08 | 0.31 | -- |
At [ISCED 2] | 1.08 | 0.32 | -- |
At [ISCED 3] | 1.04 | 0.23 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | No, never |
2 | Yes, once |
3 | Yes, twice or more |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)