Skala: Minutes per lesson
KonstruktzuordnungEffektive Zeitnutzung / Disziplin im Unterricht
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/learning time/
UrsprungÜbernommene Skala
QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing
Zitationsiehe Quelle
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextPlease move the slider to the number of [class period].
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
How many minutes, on average, are there in a [class period]? | 48.02 | 10.43 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Average minutes min value: 0 |
2 | Average minutes max value: 120 or more |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)