DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Loss on individual level – truancy

KonstruktzuordnungDeviantes Verhalten

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/loss in learning time/truancy/

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.633.780.9823557

Einleitender TextIn the last two full weeks of school, how often did the following things occur?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I [skipped] a whole school day 1.270.630.44
I [skipped] some classes 1.350.690.54
I arrived late for school 1.600.870.37

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never
2One or two times
3Three or four times
4Five or more times

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation