DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Reasons for loss on individual level in additional instruction

KonstruktzuordnungLernklima, Angebotsklima

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/additional learning time/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Reasons for loss on individual level in additional instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Einleitender TextThink about your last two sessions in your additional science instruction. How often do these things happen in this additional, non-compulsory science instruction?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I concentrate on what’s happening the session (listening to the teacher, reading a textbook, solving problems, etc.) 2.970.94--
I am distracted, working for another course or session (homework, studying for an exam, etc.) 1.800.84--
I am distracted, doing things not related to the session (texting, talking to a peer, daydreaming, etc.) 1.680.84--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Some sessions
3Many sessions
4Every session or almost every session

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation