DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Drop-out rate

KonstruktzuordnungOrganisation des Schulbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieSchool climate:Interpersonal relations, trust, expectations

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Drop-out rate - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease select a number. Select “0” (zero) if no students left without such a certificate.
A certificate allows students to enter post-school destinations such as university, technical, further or vocational education, apprenticeships or employment.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Among the students in your school’s final grade, what proportion of them left school without a certificate in [the last academic year]? 4.829.92--

Antwortkategorie

WertBedeutung
00 %
100100 %

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation