DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Home-to-school collaboration/Ways of parent-teacher communication

KonstruktzuordnungElternarbeit

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieParental involvement

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Home-to-school collaboration/Ways of parent-teacher communication - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeParent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Einleitender TextTo what extent are the following ways of communicating with your child’s school important to you?
Please tick only one box in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Communication per notes and letters 3.250.89--
Scheduled meeting at a parent-teacher conference / consultation 3.420.79--
Phone calls 3.260.86--
Communication via internet or text messages (e-mail, website, messenger, etc.) 3.101.05--
Unscheduled informal meetings 2.851.18--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Not important
2Somewhat important
3Important
4Very important
5Not supported by school

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation