DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Modes of parent-teacher communication

KonstruktzuordnungElternarbeit

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieParental involvement/Home-to-school-collaboration/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Modes of parent-teacher communication - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General and Science

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Einleitender TextTo what extent are the following ways of communicating with your - Core students’ parents important to you?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Communication per notes and letters 3.040.93--
Scheduled meeting at a parent-teacher conference / consultation 3.500.72--
Phone calls 3.410.74--
Communication via internet or text messages (e-mail, website, messenger, etc.) 3.091.00--
Unscheduled informal meetings 2.791.04--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1not important
2Somewhat important
3Important
4Very important
5Not supported by school

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation