DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Adaptation of instruction

KonstruktzuordnungFachliche Unterstützung / individuelle Förderung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieStudent assessment/Use/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Adaptation of instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextHow often do these things happen in your lessons for this [school science] course?
Please select one response in each row.
Remember to answer this question in reference to the [school science] course you indicated earlier.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
The teacher adapts the lesson to my class’s needs and knowledge. 2.340.90--
The teacher provides individual help when a student has difficulties understanding a topic or task. 2.470.91--
The teacher changes the structure of the lesson on a topic that most students find difficult to understand. 2.310.92--
The teacher provides individual support for advanced students. 2.140.97--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Some lessons
3Many lessons
4Every lesson or almost every lesson

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation