DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Adaption of instruction

KonstruktzuordnungFachliche Unterstützung / individuelle Förderung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieAssessment, Evaluation and Accountability/Student assessment/Use

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Adaption of instruction - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeTeacher Science

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextHow often do these situations occur in your [school science] lessons?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I tailor my teaching to meet the needs of my students. 3.100.69--
I provide individual help when a student has difficulties understanding a topic or task. 3.090.73--
I change the structure of my lesson on a topic that most students find difficult to understand. 2.970.74--
I provide individual support for advanced students. 2.660.84--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Some lessoms
3Many lessons
4Every lesson or almost every lesson

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation