Skala: Reasons for studying
KonstruktzuordnungLern- und leistungsbezogene Einstellungen
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTime use
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Reasons for studying - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items7
Einleitender TextWhich reasons explain why you studied, before or after school?
Please select one response in each row.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
I was interested in the material. | 1.51 | 0.50 | -- |
We have a test coming up soon. | 1.15 | 0.36 | -- |
My parents think studying is important. | 1.24 | 0.43 | -- |
I had a homework assignment. | 1.15 | 0.36 | -- |
All my classmates study before or after school. | 1.72 | 0.45 | -- |
I always study. | 1.57 | 0.50 | -- |
Other reason | 1.61 | 0.49 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Yes |
2 | No |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 10 - General Noncognitive Outcomes (PISA 2015)