DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Environmental optimism

KonstruktzuordnungPolitische und soziale Einstellungen (Lernergebnis)

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieScience-related outcomes: attitudes, motivation, value beliefs, strategies

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2006 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2006.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items9

Einleitender TextDo you think problems associated with the environmental issues below will improve or get worse over the next 20 years?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Air pollution 2.440.79--
Energy shortages 2.130.80--
Extinction of plants and animals 2.410.76--
Clearing of forests for other land use 2.410.77--
Water shortages 2.250.78--
Nuclear waste 2.260.76--
The increase of greenhouse gases in the atmosphere 2.390.76--
The use of genetically modified organisms ([GMO]) 2.080.75--
Acid rain 2.230.72--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Improve
2Stay about the same
3Get worse

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 12 - Science-Related Outcomes: Attitudes, Motivation, Value Beliefs, Strategies (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation