DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Availability of ICT at school

KonstruktzuordnungPrivate ICT-Nutzung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieICT Familiarity/Availability of ICT/

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

OECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2009 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2009database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items11

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.756.872.5538729

Einleitender TextAre any of these devices available for you to use at school?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Desktop computer ----0.34
Portable laptop or notebook ----0.44
[Tablet computer] (e.g. [iPad®], [BlackBerry® PlayBookTM]) ----0.39
Internet connection ----0.48
Internet connected school computers ----0.39
Internet connection via wireless network ----0.47
Storage space for school-related data, e.g. a folder for own documents ----0.44
USB (memory) stick ----0.41
[ebook reader], e.g. [Amazon® KindleTM] ----0.41
Data projector, e.g. for slide presentations ----0.29
Interactive Whiteboard, e.g. [SmartBoard®] ----0.33

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes, and I use it
2Yes, but I don’t use it
3No

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 13 - ICT Engagement in Learning Environments (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation