DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Instructional days per week

KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/allocated learning time/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Instructional days per week - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease select a number.
(In case of periodical schooling please report the number of days by entering the average number of school days per calendar weeks calculated for a whole school year.)

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
How many instructional days per calendar week does your school provide to students in [national modal grade for 15-year-olds]? 5.050.54--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Days min value: "0" max value: "7" step=1

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 16 - Curriculum and Learning Time in International School Achievement Studies (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation