DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Reasons for loss on individual level

KonstruktzuordnungLernklima, Effektive Zeitnutzung / Disziplin im Unterricht

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/loss in learning time/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Reasons for loss on individual level - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Einleitender TextHow often do these things happen in lessons for this [school science] course?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
I concentrate on what’s happening in the course (listening to the teacher, reading a textbook, solving problems, etc.). 3.100.88--
I am distracted, working for another course (homework, studying for an exam, etc.). 1.720.77--
I am distracted, doing things not related to any school course (texting, talking to a peer, daydreaming, etc.). 1.800.84--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Never or almost never
2Some lessons
3Many lessons
4Every lesson or almost every lesson

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 16 - Curriculum and Learning Time in International School Achievement Studies (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation