Skala: Amount of loss on individual level
KonstruktzuordnungEffektive Zeitnutzung / Disziplin im Unterricht
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/loss in learning time/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Amount of loss on individual level - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextPlease enter a percentage of time. Enter “0” (zero) if there is none.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
Think about your last two [school science] [class periods] in the course you named above. About what proportion of time were you not concentrating on things related to this [school science] course? | 22.87 | 23.98 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
0 | ____ Percentage |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)