Skala: Loss additional instruction on individual level – truancy
KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLearning time and curriculum/additional learning time/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Loss additional instruction on individual level – truancy - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextPlease select one response. Select “0” (zero) if you [skipped] none.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
During the last ten sessions of additional science instruction, how many did you [skip]? | 1.29 | 3.08 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
0 | min value: 0 |
10 | max value: 10 (Scale type numeric/Slider) |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)