DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Umgang mit fehlender Information (Englisch)

Related constructMetakognitive Lernergebnisse

Theoretical allocation in original studyStrategy Inventory for Language Learning (SILL)

OriginScale taken over from

SourceOxford, Rebecca / Burry-Stock, Judith: Assessing the Use of Language Learning Strategies Worldwide with the ESL/EFL Version of the Strategy Inventory for Language Learning (SILL) , In: System, International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics (23 / 1) S. 153-175 , Elsevier 1995 , ISBN: 0346-251X

CitationSee source

Theoretical background--

Subject-specificEnglisch

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2003

Release date30.06.2020

Number of items5

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.652.220.594565

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Ich finde die Bedeutung eines englischen Wortes dadurch, dass ich es in Teile zergliedere, die ich verstehe. 1.790.830.35
Um unbekannte englische Wörter zu verstehen, stelle ich Vermutungen an. 2.100.860.45
Wenn mir während einer Unterhaltung auf Englisch ein bestimmtes Wort nicht einfällt, benutze ich Gesten. 2.160.930.38
Ich lese englische Texte, ohne jedes neue Wort im Wörterbuch nachzuschlagen. 2.331.000.39
Wenn mir ein englisches Wort nicht einfällt, benutze ich einen Ausdruck, der dieselbe Bedeutung hat. 2.710.950.44

Response category

ValueMeaning
1nie oder fast nie
2manchmal
3oft
4fast immer

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Eingangsbefragung (DESI)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education