DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Type of additional [test language] instruction

KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs, Qualität von Ganztagsangeboten

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational Career/Education biography/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Type of additional [test language] instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischreading, writing and literature instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items8

Einleitender TextWhich type of additional [test language] instruction do you participate in during this school year?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
One-on-one tutoring with a person 0.290.46--
Internet tutoring with a person (including e. g. [SkypeTM]) 0.130.34--
Internet or computer tutoring with a programme or application 0.160.36--
Live instruction by a person 0.280.45--
Video-recorded instruction by a person 0.140.34--
Small group study or practice (2 to 7 students) 0.210.41--
Large group study or practice (8 or more students) 0.190.39--
Other additional science instruction 0.270.45--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation