DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Use of online collaboration in team work

KonstruktzuordnungEinsatz und Variation verschiedener Unterrichtsmethoden, Schulische ICT Nutzung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieStudent dispositions related to collaborative problem solving/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Use of online collaboration in team work - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Einleitender TextFor these activities, do teams use online collaboration tools such as email, chat, shared documents, etc.?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Doing some short task (10 minutes to 2 hours) in teams such as exercises or problems 2.140.81--
Conducting a longer project (over several weeks) in teams such as writing a document, inventing something, etc. 2.090.72--
Preparing and giving a talk/presentation together 2.070.71--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes, the online tools I have chosen
2Yes, any online tool they want
3No, no online tools

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 11 - Dispositions for Collaborative Problem Solving (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation