DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Curriculum

KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieLeadership and school management/School policies and practices/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Curriculum - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items2

Einleitender TextWhich of the following statements about science education apply to your school?
Please select one response in each row.
A policy refers to formal rules known to those concerned with the policy.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Science teachers in the school follow a standardised curriculum that specifies content at least on a monthly basis. 1.120.33--
The school follows a policy on how to use computers in science instruction (e.g. amount of computer use in science lessons, use of specific science computer programmes). 1.470.50--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes
2No

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 15 - Building More Effective Education Systems (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation