DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Teacher evaluation

KonstruktzuordnungEvaluation und Leistungsmessung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieAssessment, Evaluation and Accountability/School evaluation/Instruments

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2003 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2003.htm] , Paris: OECD Publishing

OECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2000 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/database-pisa2000.htm] , Paris: OECD Publishing

OECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2009 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2009database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items4

Einleitender TextDuring [the last academic year], have any of the following methods been used to monitor your teaching?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Tests or assessments of student achievement 1.200.40--
Teacher peer review (of lesson plans, assessment instruments, lessons) 1.280.45--
Principal or senior staff observations of lessons 1.290.46--
Observation of classes by inspectors or other persons external to the school 1.520.50--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes
2No

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 15 - Building More Effective Education Systems (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation