Skala: Professional Development Policy (1/4)
KonstruktzuordnungMaßnahmen der Qualitätsentwicklung
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher qualification/Professional development/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Professional Development Policy (1/4) - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppePrincipal
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items1
Einleitender TextPlease select one response.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
Does your school have a [formal school policy] concerning professional development activities? | 1.28 | 0.45 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Yes |
2 | No |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)