Skala: Professional Development Policy (3/4)
KonstruktzuordnungMaßnahmen der Qualitätsentwicklung
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher qualification/Professional development/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Professional Development Policy (3/4) - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppePrincipal
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items4
Einleitender TextWhat resources does your school provide for professional development activities?
Please select all that apply.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
Specified periods of time | 0.78 | 0.41 | -- |
Specified rooms | 0.72 | 0.45 | -- |
Staff (e.g. [subject supervisor]) | 0.75 | 0.43 | -- |
Procurement and provision of materials | 0.72 | 0.45 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
0 | not ticked |
1 | ticked |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)